Zdrowe Ciastki dla Biegacza

wpis w: Kuchnia | 4

Uwielbiam internety, social media wszelakie. Są kopalnią różnych fajnych przepisów, pomysłów i inspiracji. Byle czego oczywiście też znajdziemy mnóstwo, ale jak przefiltrujemy wszystko to, co można tam znaleźć przez sitko własnych doświadczeń i wiedzy, to można trafić na coś dobrego, prostego i zdrowego. Jak na przykład poniższe ciastki owsiano – bananowe, ciastka idealne dla ludzi, którzy mają mało czasu na dłubanie godzinami albo po prostu tego nie lubią (jak ja), ale lubią zdrowe odżywianie i zdrowe przekąski.

W pierwotnej wersji jaką ja znalazłam gdzieś na IG ciastka składały się z trzech składników: bananów (sztuk 3), rozgniecionych widelcem, wymieszanych z płatkami owsianymi (1,5 szklanki) i do tego dodano 2 łyżki wiórków kokosowych. Ja nie lubię wiórków kokosowych, ale lubię banany i płatki, więc postanowiłam z przepisu skorzystać. Po delikatnej modyfikacji jednak, a jakże. Dodałam garść żurawiny i 2 łyżki melasy karobowej, którą bardzo lubię. Całość po wymieszaniu podzieliłam na kilkanaście ciasteczek – placuszków, ułożyłam na papierze do pieczenia i piekłam 20 minut w 180°C.

Efekt? Pyszności. Słodkie i miękkie. Określiłabym je jako „szybkoznikające” :D

Następnym razem dodam jeszcze słonecznik ;)

Przypominam o kartce walentynkowej, którą można kupić i wspomóc w ten sposób moją zbiórkę charytatywną:

http://przygodayvette.pl/kocham-cie/

Pa :D

  • Pożyczam przepis i będę się tuczyć na zdrowo :) Dzięki Evi :*

    • Bardzo Cię uprzejmie proszę – na zdrowie :D Ja dzisiaj zrobiłam kolejną porcję – dosypałam rodzynki i płatki migdałów, ale obiecałam sobie, że zjem dopiero jutro, na śniadanie, z jogurtem :D

  • Kocham owsiane ciastka! Nie dość, że są proste w przygotowaniu, to jeszcze przepyszne!